woensdag 8 augustus 2012

Koninginnenrit

Datum
08 augustus 2012    (dag 33)
30 ~ 35 gr.
Van
Vilela
Naar
Triacastela
Gereden afstand
59 km
Totaal gereden afstand
2383 km

Nadat we gisteren het hoogste punt van de tocht hebben gehad staat er voor vandaag weer een zware klimetappe op het programma. Er moet geklommen worden van 485 mtr naar 1340 mtr. Dit wordt de zwaarste etappe van de reis. Na eerst wat boodschappen in Villafrancia del Bierzo te hebben gedaan zijn we aan de klim begonnen. De eerste twintig kilometer ging redelijk geleidelijk omhoog. Onderweg kwamen we  in een schaduw plekje Tonnie en Ronald tegen. Ronald stond letterlijk en figuurlijk geparkeerd.
Onderweg kwam een zeer kleurrijk stel ons voorbij. Hij een reus van een man met ZZ Top baard en fluorgroen shirt en zij met knalrood geverfd haar en fluor groene kniebanden bijpassend bij het shirt van de man. Na enige tijd stonden ze langs de weg uit te blazen en ik sprak ze in het Duits aan omdat ze een volgens mij Oostenrijks vlaggetje op de fiets hadden. Maar dat klopte niet want ze kwamen uit Letland. Bijzonder aardige mensen. Na even uitgepuft te hebben weer verder gegaan. Het klimmen ging zowel bij Marjolein als bij mij bijzonder goed. Het was wel super zwaar maar we konden overal doorrijden en hoefden nergens van de fiets. Met recht de koninginnen etappe van de reis met Marjolein als bergkoningin in de bolletjes trui.

  

Een echte pelgrim


Fietsers uit Letland


Marjolein passeert lopende Spaanse mountainbikers


Bergkoningin Marjolein


Henri tijden een rust moment
Hoogte profiel




3 opmerkingen:

  1. Ellen vind je al een echte pelgrim worden. We hadden even discussie of je er nu ouder of jonger uitziet op de foto............ Maar wat een super belevenis, dit vergeten jullie niet snel en al die verschrikkelijk mooie foto's we kijken uit naar de dia-avond het leven van een apeldoorns pelgrimsduo hou vol je hoogste punt hebben jullie gehad maar nog niet het HOOGTE punt :-)

    Groetjes je kleine broertje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Henri ik dacht dat fietsen verjongend werkt maar tot mijn ontsteltenis zie ik dat je er op 4 augustus er toch wel héél oud uit gaat zien na zoveel dagen fietsen.
    Is de tocht óók te doen op de bromfiets? dit hou ik langer vol.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hebben jullie al deze dagen gevolgd, maar ik vindt dat ik jullie even een pluim moet geven, na deze mooie maar zware beklimming. Nog even vol houden! Wat een prima prestatie.

    Michael & Elles

    BeantwoordenVerwijderen